Advert

Yusra-Sayra

Hurm, rasa cm lama plak tak cite tentang anak2....alhamdulillah they are growing very fast....just sayra je kerap tak sihat, kena flu la, fever la, antibodi tak kuat cm kakak dia....

Yusra dh mula ke tadika...mula2 nmpk cm ok gi tadika...lepas tu skang ni tiap kali anta je mesti menangis...katanya teacher selalu marah...maybe sebab sebelum ni time in-law jaga, dia dimanjakan, so bila org lain marah sket, mula la kata tak nak sekolah la, tak nak gi nursery la.....pening gak...tp she still has to learn being independent....kalo bercakap, bercerita mmg cam besar sgt je smp aku dan hubby pun tergelak sbb cam tak sangka dia bleh ckp cmtu....baru2 ni pas aku marah dia mandi lama sgt, time pakaikan baju, dia memujuk smbil cakap, "ibu ni comel la"....terus tergelak aku dengar.....pandai btul nak amik hati....

Sayra plak dah setahun 5 bulan, tersangat la aktif smp naik letih...dh bleh sebut word satu2, kalo masuk rumah gerenti bg salam, "akum....", aku dipanggilnya "abu", kalo org marah, merajuk masuk bilik smbil buat muka pura2 menangis, kalo bergaduh, kakak yg banyak mengalah....

Paling mendamaikan bila tgk dua2 main sama, berpelukan, bergurau, protecting each other kalo aku marah.....
 

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...