Advert

Yusra dah 3 tahun..Yeayy!!

Alhamdulillah, next week 24hb genap 3tahun usia puteri sulungku, Yusra..tapi kalo dari segi borak, action dan mcm2 perangai memang terkejut dia baru 3thn..gaya cm besar sgt je..this year takde plan langsung nak buat majlis bagai...takkan every year nak buat majlis gilang gemilang utk birthday anak plak kan..lagi2 utk org yg nan ado cm aku ni..actually not to say that aku tak sayang anak ke berkira ke, just pada aku, biarla bersederhana...last 2 years ade gak buat majlis sket...this year we all plan nak celebrate 1 family jek..beli kek, potong kek, cari hadiah sket kasi dia hepi..

Tetiba hubby balik cakap we'll stick to our plan; no birthday function tapi nak buat akikah..tu pun pas dia dengar tazkirah kat radio kata ibubapa skang ni lebih pentingkan sambutan harijadi daripada akikah anak..so ibarat termakan cili la beliau...tapi betulla, aku tau akikah ni sunat muakad, paling baik buat selepas 7 hari dilahirkan; tapi time tu tak dapat buat sbb takde budget...so lama2 aku pun terlupa dan terlepas pandang....skang anak dh masuk 3 thn tapi belum buat lagi akikah tuk dia...malu aku pada Allah, majlis harijadi bleh buat, akikah anak tak buat plak....

So kitorg decide this year sempena birthday Yusra ni nak buat akikah la...sembelih seekor kambing sbb anak perempuan..then masak, sedekah kat surau...itu lebih baik kan...bukan susah sgt pun nak buat akikah ni, asalkan bleh beli kambing, masak sket, sedekah kasi org makan..then siap...sementara mampu ni, biarla ku settle kan urusan2 penting....tak gitu?

Buat Yusra, jadila anak yg solehah, hormat org tua dan berjaya dunia akhirat..selagi daya, ibu dan abah akan berikan yang terbaik utk Yusra..Yusra dan adik adalah anugerah terbaik yg diberikan Allah kepada kami...


p/s: tetiba aku feeling keibuan kan....kekeke

2 comments:

M.A.M.A said...

"hepi bday ye yusra..."wish awal2, takut lupa..dh besar dh kan? makin comey dia..rupe2nye yusra sebaya dgn alya unty ye...

MrsYusofhussain said...

ati - eh sebaya ke? yusra lahir 24.02.2008...alya bile? tak sangka plak aku..ke xperasan..hhehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...