Advert

Dugaan...Dugaan

Pheww...huru hara hidup aku lately...aku tgh ade babysitting problem...all this while, mentua yang jaga anak2....tapi sekarang ni bila mentua xsihat, aku jadi tunggang langgang sebab kena uruskan anak2 dan keje...

Cite nya gini....baru2 ni mak mentua aku jatuh sakit, tak bleh bernafas, pening2 kepala....seminggu lebih kat hospital...bila dh discharge pun, masih belum pulih lagi....every morning mesti sakit kepala smp tak bleh bgn....so nak tak nak aku terpaksa fikir jalan utk cari org jaga anak2 aku....before ni, ade aunty yg bleh diminta tolong tapi dia plak baru buka kedai...aku plak dh abis annual leave...di sini la bermulanya headache yg ku alami...huhu

Hari tu terpaksa import mak aku jaga anak2....nasib baik dia cuti kejap drpd jaga anak abg aku.....adelah dalam seminggu time mak mentua aku ade kat wad....bila dah discharge, mak aku pun nak balik rumah dia...since aku tak tau nak anta anak2 kat mana, terpaksa request kat boss unpaid leave dlm sebulan...tp nasib baik boss aku baik, dia suruh je aku keje dari rumah....tak yah amik cuti, mlm2 bila anak2 aku dh tido aku bleh buat keje...tp aku kena lari2 gak cos aku kena gi client's office gak....terpaksa tinggalkan anak2...aku pun usaha la carik nursery...trial run dulu, tgk anak2 aku bleh dok kat nursery tak....aku anta time aku kena gi client's office je.....

Aku cakap ko, aku punyala sebak tak hengat masa 1st day tinggalkan anak2 kat nursery...bukan ape, diorg tak pernah dok ngan org lain selain family dari kecik....dahla dgn mcm2 cite buruk kita dengar pasal nursery ni...risau nye la aku...aku siap pesan kat yusra, suruh jaga adik dia baik2....aku terpaksa berharap dan percaya si yusra, yang umurnya 3 thn tu utk tengok2 kan adik dia.....ko imagine laa...

Ada gak mak aku offer anta anak2 aku kat Klang  tinggal ngan dia, hujung minggu aku amik...tp aku tak sanggup....tak pernah aku berjauhan cmtu ngan anak aku...apela rasanya drpd hidup bz dgn anak2 tetiba balik keje rumah kosong....sungguh aku tak mampu.........

Maybe kalo nursery ni ok, aku akan anta anak2 aku dgn diorg ni terus....tapi aku tak mampu plak nak bayar nursery...takpela, terpaksa diusahakan....worse comes to worst, i have to quit my job to take care of my own kids....kalo prob diri, aku bleh elak2...kalo dah melibatkan anak, aku tak mampu nak ngelat....

2 comments:

Shu @ Mrs. Hamid said...

lia, ni lah dilema ibu2 bekerja kan. kalau hantar kat org, tak tentu arah je rasanya. tapi nak berjauhan dengan anak lagi la tak sanggup. mak aku pun tak berapa nak kuat sgt. aku skrg standby je, kalau2 in future dia dah tak boleh jaga anak aku lagi. kalau aku ada anak dua, maybe aku terpaksa amik maid.

MrsYusofhussain said...

shu - betul, mmg dilema, smp kdg2 rasa nk resign je, boleh jaga anak sendri tanpa risau2...aku xmampu la nk amik maid...dhla risiko gak sbb xsure perangai maid tu cmne plak...hurm mmg payahla

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...