Advert

My Lovely Daughter

February...february...this coming 24th feb, genap la 2 tahun puteri kesayangan ku itu...cepat sungguh masa berlalu...dah banyak benda yg dia pandai sebut, pandai response, pandai minta..kadang2 mcm x percaya je dia dah besar..

Dulu masa kecil2, cakap pun takat kuar bunyi jek...aaa eee...then slowly belajar word 1 by 1...masa mula2 lil'yusof pandai sebut, dia sebut abah dulu...rasa tak adil sungguh sbb kalo nak susu ke, hape ke sume carik aku...alih2 abah dulu yg disebutkan..then barula belajar panggil aku, 'abu'....buleh?? aku ajar panggil 'ibu' dia bleh plak tukar jadi 'abu'...maka menjadi 'abu' la aku untuk beberapa bulan...slowly aku betulkan and lama2 dia dah bleh sebut 'ibu'...very sweet bila dia panggil ibu...so touching....


owhh, so touching...sob sob...tergaru hakak dek non...sob sob
Umur setahun lebih, dia dah start sambungkan 2-3 words untuk jadikan 1 ayat...alih2 mlm tadi time kami satu family berguling2 atas katil, dia mula buat ayat panjang yea...Gini sebenarnye, mryusofhussain dok sibuk ngusik si kecik tu smp dia naik marah...pastu dikacau nye balik abah dia...berbalas2 la ni...tetiba dia terpukul muka mryusofhussain...haaa hamik ko! saje dok kacau budak tu...pastu aku ni ajarla, baby, ckp sorry kat abah...then nak tau ape dia kata? hehe


" abah, sorry...utaa taknak buat...abah taknak pukul utaa okey?"




tak terkata ape org tua tu....hahaha



No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...