Advert

It's your day, Teacher!!

Hari ini 16th May 2013, hari utk meraikan guru2 sedunia...

Personally bagi aku, Guru adalah insan yang cukup aku hormati....insan yang tak jemu2 mengajar anak2 muridnya daripada tak berapa pandai smp boleh berjaya dlm hidup...guru ni setahu aku gaji takla banyak mana, tapi ape yg mereka korbankan dari segi masa, ilmu, komitmen mmg sangat2 aku hargai...lagi pulak guru2 yang tercampak kat kawasan pedalaman mana2 tu, sanggup je pergi demi membantu anak bangsa utk jadi berdaya saing cam Cikgu Bungo Lale ni....walaupun aku tak pernah jadi guru, tp aku tahu sbg guru, ape yang diharapkan adalah anak2 didik mereka ni ingat jasa mereka bila dh berjaya...aku pun kalo balik kampung terjumpa cikgu2 sekolah dulu, mmg gerenti aku tegur....diorg ingat ke tak ingat belakang kira....

Sekarang ni lagila, jadi guru di alaf baru ni....tak boleh pakai marah je anak murid, nak pukul anak murid ke, silap2 ke balai perginya, naik court....aku dulu, ada juga kena cubit ngan cikgu, kena je rotan...tapi tak yah mimpi la nk kasitau mak bapak, dah sah2 aku balik kena belasah...huhu

So tahun ni aku baru nak ajar Yusra beli hadiah utk cikgu2 dia...i think she's big enough utk tahu dan the right time utk belajar menghargai guru2....tak berkat ilmu kita kalo tak hormat kan guru....punyela ramai cikgu yg dia nak kasi hadiah, so aku beli la 5pcs mug.....
 
Kira tomey la tu kan

Then aku gunting paper bentuk love....aku ajar dia tulis cm kat bawah ni....biar dia feel sket buat hadiah utk cikgu-cikgu dia....lagipun dah sah2 cikgu dia kenal tulisan yusra tu kan.....



 Selamat Hari Guru!!


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...