Advert

Bebelanku: STI (Suami Tolong Isteri)

Dengan bangganya ingin ku khabarkan bahawa Alhamdulillah, saya punya suami yg sering membantu saya (wink wink)...terima kasih abg!

Betul...aku tak tipu...dan aku sgt2 menghargai apa yg di buat mr.hubby..memang beruntung la para isteri yg punya suami yg boleh membantu urus anak2 dan house chores....tapi ada juga yg dok komplen suami tak nak tolong langsung.....kalo kat umah, nampak bini tunggang terbalik uruskan umah, dia buat dek jek.....sakit ati kan kalo cmtu, terus tak ikhlas nak buat keje....

Aku dulu masa xde anak mmg xpenah dan xkan bagi mr.hubby buat keje...semua i boleh uruskan....tapi bila dah ada anak ni, dalam hati ni merungut2 je kalo dia tak tolong....hahahha....

Betul, menguruskan rumah dan anak2 adalah tanggungjawab para isteri tetapi suami sgt2 dihargai kalo bleh membantu...xkira la isteri tu house wife ke, bekerja ke...sbbnya, bila balik rumah mmg tersgt la penat tgk rumah yg tunggang langgang, kain membukit tak berlipat, mainan bersepah2, mana nak masak lg, nak kejar anak lagi....(so suami jgn nak kasi alasan kawen lain sbb benda2 ni hokey)...so pertolongan yang wpun kecil dari suami sgt2 dihargai dan membawa makna yg sgt besar....

Cthnya, ape la usaha kuat sgt yg diperlukan suami utk on kan washing machine dan masukkn kain utk dicuci, angkat pinggan lepas mkn letak kt sinki....aku rasa kudrat suami x diperlukan sgt kot nak buat benda2 kecik cmtu....aku cukup nyampah lelaki yg mengamalkan kuasa veto, dok terkangkang depan tv, xpun membongkang, pestu dok kasi2 arahan kat isteri...ko hingat isteri ko tu bibik??

Sumber: Google

P/S: Mood membebel telah sampai

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...