Advert

Dugaan Bulan Syawal

Salam Syawal kawan2 sekalian...masih kita di bulan Syawal...aku raya ni sangatla menduga....seminggu sebelum Raya en. husband dah batuk2 teruk, 2-3 kali gi klinik and hospital, ubat smp dah abis, tak elok2 gak batuk....

Tapi kami masih beraya kat Port Klang...gi Sungai Buloh la, Subang, Tanjong Karang....raya ke 2 baru balik KL beraya ngan mentua plak.....alih2 en. husband dah tak tahan, gi spital lagi, tengok2 kena admit due to face full of sinus...sbb tu batuk tak henti2 for almost 2 weeks..malam rabu en. husband masuk spital, sok nya aku plak masuk spital due to leaking....anak2 terpaksa minta mak jaga sbb laki bini ni masing2 warded kat Tawakal and GH....kesian tak.....aku frust gile kena admit sbb aku plan nak jaga laki kt Tawakal...dahla aku drive sendiri ke GH atas pertolongan adik ipar...macam2 hal....tak terkata aku dgn dugaan yg mendatang.....26hb ritu dah la besday si kecik, kesian dia time besday ibu abah kat spital.....

Bila en.husband sakit, terasa betul kehilangan....semua kena buat sendiri, hantar anak2 ke tadika and nursery sendiri...balik rumah, tinggal diri dan anak2 je..anak2 dok tanya mana abah....rasa sunyi sangat..terasa betul tanpa dia, jiwa jadi kosong...buat aku terbayang bagaimana la perasaan suami/ isteri yang kehilangan pasangan hidup dia....mesti sedih yang teramat kan......

Aku discharged hari ahad, husband plak semalam....bila balik umah, rasa cam dah lama kami 1 family tak balik umah sendiri...perasaan bercampur baur.....moga dugaan ni mendekatkan perasaan kami 1 family...dan moga Allah jauhi kami dari segala bencana....
 
Salam Lebaran buat kawan-kawan semua.....






No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...